Martin Moooorning

Bara för att jag älskade det programmet när jag var liten! ...Och för att det är morgon.
Okej. Nu hade i alla fall jag snabbt tänkt berätta om min resa till Chicago, från början till start. Vi börjar med flygturen dit. Jag satt och provade alla mina kameraappar på mig själv och spelade Doodle Grub & Angry Hills. När jag tröttnat (eller okej det kanske var tvärtom men det SKULLE kunna varit såhär) valde jag att titta på en film (business class, heheh) och kollade igenom menyerna för filmer. Jag valde "The Woman In Black" som sades vara ett drama från 13 år. Jag tänkte att, det lät ju bra, men efter första scenen typ grät jag inombords av skräck och tänkte: JAG KLARAR ALDRIG DET HÄR, vilket jag fortsatte tänka filmen igenom. Allt slutade med att jag skakade av skräck och började att läsa Gustaf-tidningar... Hehe.
Men okej, efter att vi landat tog vi en taxi till vårt hotell 'Best Western Hawthorne Terrace' i Lakeview. Jag var överlycklig hela resan och vädret var super, typ 24 grader och solsken. När vi kommit fram packade vi in våra saker i rummet och begav oss ut. Vi promenerade en bit och jag åt en jättegod Red Velvet cupcake. Sedan fortsatte vi vår promenad runt i området, bort till Wrigley Field där vi sedan ska se på Baseball på onsdag! Vi gick även in i Cubs-store (official merchandise) men allt var så dyrt så köpte inget. Sedan promenerade vi runt på en massa smågator och där må du tro att det fanns en massa jättefina hus som jag tittade ut!
Igår:
Vi började äta frukost på ett ställe som heter "Ann Sather" som sades vara svenskt. Det var ganska kul att se hur de trodde att Sverige såg ut, med målningarna på väggen. Det fanns höga snötäckta berg och en sjö bredvid med en träbåt, en maj- eller påskbrasa med folk som dansade polka i sina nationaldräkter och alla kvinnor hade blondt hår uppsatt i två flätor.
Efter den mäktiga frukosten begav vi oss mot innerstan, själva Chicago för att shoppa eftersom det var så fult väder! Vi gick in på en galleria och tittade runt, jag hittade ett par riktigt snygga shorts från Forever 21.
Efter lunch började vi gå mot en park där både en spegelfärgad jätteböna skulle finnas OCH självaste Buckingham Fountain! Men sen blev det så kallt att vi åkte till hotellet och åt mexikansk middag.
Idag:
Vaknade just, för en timme kanske, klockan halv sju. Är ju fortfarande inte van vid amerikansk tid. Idag har vi planerat att... Okej det slog mig just att vi inte har planerat något, men jag kanske skriver mer ikväll! Häftapparat och hej!


Kommentarer
Postat av: Alice

Tack! :D btw, älskar shortesen du har på bilden :3 <3

2012-05-13 @ 14:56:27
URL: http://connoz.blogg.se/

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0