Gibson 9/4 - 12 ~ Sista lektionen

Sista ridpasset för terminen. Känns faktiskt fett sorgligt eftersom jag lärt känna Gibson så bra under denna tid jag har haft honom. Men det var en bra avslutning i alla fall, förutom den delen att jag red barbacka på hans knotiga rygg vilket självklart ledde till ridsår. Men! Nog om det.

Vi skulle ha någon poängjakt eller så, olika tävlingar som gav olika många poäng. Först skulle vi rida runt i skritt/trav/galopp och hoppa ett hinder när musiken startade och den som var sist fick minuspoäng. Gibson tyckte det var mycket svårt i skritt så där samlade jag nog ett och annat -poäng...

Efter ett tag hade vi en travtävling, den som travade snabbast, med minus för galoppsprång. Gibbe travade på såå fint, med långa snabba steg och böjde så fiint på nacken. Vi fortsatte sedan med musikgrejen och sedan hade vi en hopptävling där man, med improviserade banor skulle ta sig över fem hinder på så kort tid som möjligt. Det tyckte Gibbus var riiktigt kul så han sprang som ett jihu, haha men min bana var så dålig så jag vet inte vad, men kom trea på den i alla fall! :D
Sedan hade vi mer musikgrej och ännu senare hade vi skrittävling med den häst som tog längst steg. Jag kom sist, haha inte direkt Gubbus grej det där med långa steg... Men trot eller ej om Gibson, han älskar när det går fort! Det tror man inte om honom vaa? :D

I alla fall är jag supernöjd över passet idag, Gibbe gick så fint i form så, och han lyssnade så duktig och var så lydig så! Ååh jag kommer verkligen sakna honom, hoppas, HOPPAS verkligen att jag får honom efter sommaren! :')


Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0