Gibson 12/11 ...och Reese's

Ridpasset idag var jättekul! Vi hade galopplektion.
Gibson hade bett idag vilket kändes lite ovant eftersom han hela tiden tuggade på bettet och ryckte med huvudet men det gick bra ändå.
Vi började med att rida fram i skritt och trav. Jag satsade mest på tempoväxlingar och volter.
Sedan skulle vi galoppera hästarna på fyrkanten i båda varven. Han kändes ganska seg, så jag försökte få honom att springa på och ta lite större steg men det gick väl inte sådär super haha.
Sedan skulle vi börja med evighetsövningen. Den gick ut på att vi skulle göra som en "vänd igenom volten" och i andra bågen skulle vi fatta galopp och galoppera halva voltspåret runt.
Vi lade upp stigbyglarna o började med övningen. I början gick det inte alls bra för mig då jag var alldeles för tätt bakom Dixie och då gick det ju inte alls.
Men efter ett tag gick det mycket bättre, Gibson fattade precis vad det handlade om och var så duktig så förutom att han ville gena lite efter andra bågen.
Förövrigt är jag jättenöjd med ridpasset, Helen sa att detta var min bästa gång på terminen så jag blev jättenöjd! :)
Jag älskar Gibson, han är riktigt rolig att rida!
Ridpasset idag var jättekul! Vi hade galopplektion.
Gibson hade bett idag vilket kändes lite ovant eftersom han hela tiden tuggade på bettet och ryckte med huvudet men det gick bra ändå.
Vi började med att rida fram i skritt och trav. Jag satsade mest på tempoväxlingar och volter.
Sedan skulle vi galoppera hästarna på fyrkanten i båda varven. Han kändes ganska seg, så jag försökte få honom att springa på och ta lite större steg men det gick väl inte sådär super, haha.
Sedan skulle vi börja med evighetsövningen. Den gick ut på att vi skulle göra som en "vänd igenom volten" och i andra bågen skulle vi fatta galopp och galoppera halva voltspåret runt.
Vi lade upp stigbyglarna o började med övningen. I början gick det inte alls bra för mig då jag var alldeles för tätt bakom Dixie och då gick det ju inte alls.
Men efter ett tag gick det mycket bättre, Gibson fattade precis vad det handlade om och var duktig så förutom att han ville gena lite efter andra bågen.
Förövrigt är jag jättenöjd med ridpasset, Helen sa att detta var min bästa gång på terminen så det var jättekul! :)
Jag älskar Gibson, han är riktigt rolig att rida!
Gubbus!
Här är en bild på Gibson, tagen från hemsidan.

Gööt mä Reese's
Sitter o mumsar Reese's nu... thihih världens godaste godis 8'D

Kommentarer
Postat av: EmMa!

Vad kuul!Inte något man räknar med att höra från Helen ;D

Går det att köpa godiset i swidän? Eller äre från din farmor åh farfar? ;D

2011-11-12 @ 22:14:32
URL: http://xxryttarexx.blogg.se/
Postat av: Alice

Visst känns de ovant att rida honom på bett? :o tycker jag iaf xD

2011-11-12 @ 22:42:06
URL: http://connoz.blogg.se/

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0