Gibson 19/11

Hade Gibson igår, wiee ;'D
Det var hoppning, bana :)
Vi började rida fram dom självständigt, han kändes lite stel så jag försökte göra mycket volter för att mjuka upp honom. Annars kändes han ganska pigg, speciellt i traven så jag försökte få honom att spurta allt vad han kunde på långsidorna och få honom att trava det långsammaste han kunde på kortsidorna, medel i volt o en halt på mitten, sen försökte jag få honom så rak som möjligt på medellinjen och efter halva gjorde jag skänkelvikning, det gick bra och han blev mycket mjukare och mer lyhörd! c;
Sedan började vi galoppera fram hästarna i båda varven, det gick jättebra, jag försökte göra typ samma sak här, spurt på långsidorna, sakta på kortsidorna.
Efter det skulle vi börja hoppa, här är en illustrerad skiss över banan (jag tror till och med jag fick med rätt färger på bommarna^^)
Vi började med de ljusblå travbommarna, där vi gjorde en snäv volt och red över dom. Sedan det blågula räcket med travbommar.
Det gick jättebra, han var inget kinkig alls.
Sedan skulle vi hoppa det + studsen efter. Vi gjorde alltså en båge efter räcket. Det gick bra här med, men han började bli lite småkinkig...
Efter att vi gått igenom alla hinder skulle vi hoppa hela banan, dvs först travbommarna i volten, sedan räcket, studsen, och oxern med galoppbommar.
Här var han jättesur. Han gjorde små bockningar men tog sig över alla hinder, fram tills efter studsen... Då gjorde han en jättebockning och ja jag vet inte riktigt men jag flög fram på halsen o slog i huvet (haha fråga mig inte hur jag lyckades) men jag satt kvar, han fortsatte att tjura men hoppade det sista hindret sedan.
Förutom den sista gången är jag jättenöjd med ridpasset, jag älskar Gibson (förutom i boxen) och hoppas att jag får honom på F-träning^^ Helen sa att det gick ganska bra för mig när jag red honom så jag kan alltid hoppas på det bästa!
Nästa vecka är det hästbyte, vi kanske skulle byta tillbaka till de första hästarna vi hade dvs jag får åsna = Estrella! Hon är söt, men väldigt trög och stoig dvs, åsna ^o^

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0