Julshowen

Ja, det var idag på det stora datumet 4 december aka andra advend som ridskolan arrangerade julfest. Och självklart klantade jag mig.
Allt började med att jag inte hade nåhot lucialinne, men som tur var åkte mamma i morse och köpte ett, det kan ju vara bra att ha vid vissa andra tillfällen också, hon hade även inhandlat ett datumljus men den delen kommer vi till senare.
Tyvär kom både hon och jag sent, så jag fick stressa så jag dog. Men jag tänkte att det borde ju gå ändå, jag hinner.
Då hade jag fått tre sms av Hanna där det stod: Kom till stallet så fort du vaknar, ring mig när du ser detta, m.m..
Då sa mamma att Luciatåget var först ut.
Då var klockan 10.52. Det började 11.
Då upptäckte jag att jag inte hade något plastljus med mig.
Då tänkte mamma parkera på ängen i geggan.
Då fick jag ett nervöst sammanbrott och hatade sitt liv. Som tur var parkerade hon inte där.

Men tillbaka till plastljuset som inte fanns. Mamma föreslog att jag skulle ha datumljuset utan att tända det. Jag skulle väl bli utmobbad men okej.
Jag tog ljuset, Lucialinnet, mina två koftor eftersom jag inte visste vilket lag jag skulle vara i stafetten, och sprang. Men jag tappade ljuset. Och lucialinnet. Det var gegga ute. Det var inte kul.
Där mötte jag Hanna som sa att Luciatåget är sist.
OH GREAT!!!!!! var min första tanke. Kul, stressat sönder min själ för inget.

Men, julfesten var kul annars. Jag vann ett paket, vilket vi också kommer till senare. Det var hoppning, uppträdanden, dressyr, tömkörning. Men tyvärr var stafetten inställd, synd, jag som hade min handväsktröja på mig (Emma o typ Petra kanske, fattar) och jag var verkligen taggad. Aja, sådant händer.
Vi skulle nu byta om till Luciatåget, jag krånglade på mig Lucialinnet och krånglade med glitter och allt. När jag äntligen var färdig, och Emma sagt att att min illröda kofta syndes igenom sa Viktoria: Du har ju Lucialinnet bakofram...
Så jag fick alltså försöka krångla av mig det och i all min hast råkade jag välta en tom flaska med julmust som gick i kras. Varför alltid jag!!!
Medan Emma sopade så bytte jag om. Men jag tror faktiskt att jag hade det bakofram ändå, vilket jag upptäckte när jag skulle gå in...
Men, jag tog mitt otända datumljus, fast Amanda hade inte heller ljus med sig så jag skippade det *phew*

Sedan, efter Luciatåget var det slut och jag åkte hem och öppnade paketet jag vunnit på lotteri. Och vad var det första jag såg om inte... En kartong med pastasås. Tomat och basilika-pastasås.
"Snälla, låt det vara ett skämt, jag ber, låt det vara ett skämt" tänkte jag. Ärligt, pastasås?
Lyckligtvis kom jag senare på att jag borde öppna förpackningen. Inuti låg det bubbelplast, dvs ingen pastasås. Woho
Och där hittade jag även ett urgulligt tomteljus :)

Där slutar min spektakulära berättelse om Hedd och hennes andra advent.


Kommentarer
Postat av: Malla

Men Hedda då jag trodde att det var jag som var vandalin... Men det verkar som att vi kan ge någon annan den tilteln.

;)

Nee skoja bara Stackare :/

2011-12-08 @ 16:11:40
URL: http://malinobagheera.bloggplatsen.se

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0