"Jag tror du pratar med fel person, du."

ÅH jag måste berätta om min otroliga snålhet. Ni ser, det var håltime på franskan. En spanskagrupp hade också hål, nämligen den som Vendela och Erik såkade vara med i.
Så jag, Vendela, Anna, Erik o Christoffer satte oss och pratade vid ett bord. Erik hade förut kastat en enkrona som Christoffer fångade, men jag tyckte den borde varit min så jag överföll Christoffer och lyckades på något vis få tag på kronan i hans tröjärm. Men det var inte allt.
Erik hade två kronor kvar, varav jag och Vendela ville ha dem. Så Erik sa; den av er som fångar den först får den!
Vi båda var beredda på att han skulle kasta den uppför trappan, men han släppte den rakt ner, och jag hann då reagera och kastade mig på kronan och tog den. Samtidigt råkade jag mosa Vendelas fingrar. EHEM
Sedan hade han en krona till. Den lade han på ett trappsteg och eftersom jag är längre nådde jag upp till den före Vendela, hehe så jag fick alla tre kronor.
Jag visade sedan mitt fynd för de alla, tre hela kronor, wow. Alla var väldigt imponerade.
Plötsligt tog Christoffer fram ett kvitto på 13 spänn. Jag och Vendela såg att han hade köpt en poster, så vi sade: "Kom, vi springer hem till Christoffer, tar hans poster och lämnar tillbaka den till affären så fär vi 13 kronor att dela på!"
Vi började springa vägen mot hans hus, men sprang istället runt skolan och in i en annan ingång så de inte skulle se oss. Sedan tog vi våra saker och sprang in i ett grupprum och väntade tills vår lektion började, så vi skulle lura honom att vi sprang hem till honom! Haha, inte för att jag tror han gick på det, men kul var det.

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0