Estrella 2/12 ~ Skänkelvikningar

Vi började rida fram hästarna självständigt. Det var så länge sedan jag red Stella, så jag var beredd på att hon skulle tjura, sega och springa sin väg så jag flög som ett suddigum genom luften och landar på ett lingon.
Men nej!
Estrella lyssnade jättefint på mina hjälper, framåt och broms. Hon kändes absolut inte seg, möjligtvis lite nedstämd :c
Jag tränade mest tempoväxlingar, både i skritt och trav, hon lyssnade bra på det och blev superpigg!
Jag gjorde samma sak i galoppen, det gick jättebra.
Vi började sedan med övningen som var skänkelvikning. Det gick inte lika jättebra.
Det kändes som om jag försökte få en påse potatis att korsa benen och förflytta sig mot mitten :l
Men det gick ändå bättre och bättre! :)
Några steg fick jag till bra. Jag är sådär nöjd, inte helt, men nästan nöjd.
Hon kunde trava fin på en volt, liten också (ibland), utåtställt, galoppera på volten utan att bråka! Bara det gjorde mig lite gladare!
Nu ser jagg verkligen fram emot nästa lördag. Då är det hoppning. Jag älskar att hoppa med Stella. Speciellt omhoppning :D Hon får typ världens adrenalinkick!
Veckan efter det sa Eson att vi skulle hoppa barbacka, nu hoppas jag verkligen på det!
Jag har saknat min Essi D': <3
Bild från när jag och Stella hoppade i sommarhagen i somras c': <3

Kommentarer
Postat av: Madde

ÅÅ Sunny värkligen måste vara frisk då!!! :(

2011-12-04 @ 17:01:34
URL: http://duvetmadde.blogg.se/

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0