Amber 6/12 ~ Träning på volt

Här kommer ett inlägg om mitt ridpass i tisdags, har haft mycket prov så inte kunnat blogga.
Jag som hade sett fram emot ett barbacka dressyrpass på Gibson, men när jag kom tilll stallet visade det sig att jag skulle ha Amber, den skumpigaste hästen. Det kändes inte direkt unnderbart med tanke på att förra gången jag red barbacka på henne ramlade jag av, så jag bestämde mig för att inte rida barbacka.
Men men, mitt mål var iallafall att sitta kvar.
Vi började rida fram själva. Hon kändes jättepigg och ganska uppmjukad så jag tränade mest tempoväxlingar och typ skritt - trav - halt - trav - skritt - trav - halt - skritt - halt - trav - skritt - trav ja du fattar. Hon sprang på bra och verkade allmänt on.
Sedan gick vi in på stora mittvolten och galopperade hästarna. Amber var väldigt het och stark, jag försökte hålla in henne men det gick inte så bra (hon var superstark) så jag satsade mest på att ta ut voltspåret men då försökte hon bara sprnga om hästen framför. Inte speciellt lyckat. Men det gick faktiskt bättre efter en stund, fast hon var fortfarande superpigg.
Vi skulle träna på volterna idag, det blev för det mesta öka och minska volten. Det gick superbra, hon gick duktigt på den lilla volten och var inte alls bråkig!
Hon var skumpig också, men inte så farligt faktiskt fast jag fick riktigt ont i benen...
Sedan tog vi en liten paus, då gjorde jag några skänkelvikningar på volt vilket även det gick bra!
Amber var jätteduktig i tisdags, väldigt pigg bara men det var kul :D
Är supernöjd med ridpasset! c;
Amber

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0